Expediem din noul depozit automatizat. Care sunt schimbările și beneficiile pe care le aduce?
Sunteți persoană juridică, PFA sau II și doriți să cumpărați la prețuri en-gros? Înregistrați-vă! Comandă minimă 100 Ron (fărăTVA).
www.stoklasa.ro
Stoklasa - Mercerie en-gros
Záhumenni 22, 747 21 Kravaře
tel: 553 677 777, email: eshop@stoklasa.ro

Termeni si condiții

Comandă minimă

Transport și plată

Reclamații și retur

Politica de confidențialitate

Prevederi generale


Acești termeni și condiții reglementează reciproc drepturile şi obligaţiile vânzătorului, care este S.C. Stoklasa Mercerie s.r.o., cu sediul în Záhumenní 453/22, Kravaře c. p. 747 21, districtul Opava, Republica Cehă, Nr.Reg.Com. 25877666, înregistrată în Registrul Comerţului de pe lângă Curtea Regională din Ostrava sub numărul de dosar C24180, și ale cumparatorului, pentru achiziționarea de la magazinul online sub adresa: www.stoklasa.cz, în vigoare de la data de 1.1. 2014. Vânzătorul oferă spe vânzare prin intermediul magazinului online următoarea gamă de produse: articole de mercerie, bijuterii, decorațiuni, accesorii de creație, accesorii de modă și materiale textile.


Raporturile juridice care decurg din contractul încheiat între vânzător și cumpărător sunt reglementate de legislaţia Republicii Cehe.


Relațiile care nu sunt acoperite de acești Termeni și Condiții sunt reglementate de legile în vigoare ale Republicii Cehe şi anume:

  1. Raportul juridic față de cumpărătorul consumator (fără Nr. Reg .Com / CIF), este reglementat prin Legea nr. 89/2012 Col. din codul civil și legea nr. 634/1992 Col. privind protectia consumatorilor.
  2. Raportul juridic față de cumpărătorul antreprenor (posesor de Nr. Reg .Com / CIF) este reglementat prin Legea nr. 89/2012 Col. din codul civil, cu excepția dispozițiilor prezentei legi referitoare la contractele încheiate cu consumatorii, care nu sunt aplicate antreprenorilor.

 


Preţul mărfurilor și contractul de vânzare - cumpărare

Prin contractul de vânzare - cumpărare vânzătorul se obligă să livreze mărfurile care fac obiectul achiziției către cumpărător, să îi permită să dobândească dreptul de proprietate, iar cumpărătorul se obligă să preia bunurile și să plătească prețul de achiziție și costul de livrare. Dreptul de proprietate asupra bunurilor vândute se transferă de la vânzător la cumpărător la data achitării integrale a marfurilor și a taxelor aferente.

Riscul deteriorării bunurilor se transferă la cumpărător în momentul preluării produselor. Riscul deteriorării bunurilor se transferă la cumpărător de asemenea, și în cazul în care vânzătorul a înlesnit preluarea bunurilor, iar cumpărătorul nu le preia din propria vină.


Cumpărătorul este de acord cu încheierea contractului de vânzare - cumpărare prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță. Vânzătorul nu percepe cumpărătorului costul de utilizare a mijloacelor de comunicare la distanță. Costul de utilizare a acestor mijloace de comunicare sunt suportate de către cumpărător la prețul pe care îl are negociat cu furnizorul său de servicii de comunicaţii.


Prețurile bunurilor oferite de vânzător sunt în prezent afișate pe site-ul vânzătorului, inclusiv TVA. Cumpărătorilor înregistrați ca plătitori de TVA cu domiciliul și adresa de livrare în străinătate, atât în UE, cât şi în afara acesteia, nu le este percepută taxa pe valoare adăugată. Cumpărătorul trebuie să dovedească vânzătorului că îndeplinește această condiție și totodată locul de înregistrare în scopuri de TVA al cumpărătorului trebuie să coincidă cu datele de înregistrare publicate pe site-ul VIES. Pentru cumpărarea de bunuri în monedă străină, prețurile sunt calculate în coroane cehești după cursul actual publicat pe site-ul vânzătorului la data primirii comenzii. În preț sunt incluse toate taxele aferente mărfurilor văndute care de asemenea, sunt afișate inclusiv TVA. În preț nu sunt incluse costurile de livrare a bunurilor.

Reguli pentru achiziționarea de bunuri cu preț redus:

  1. Promoția Cumpară acum este valabilă pentru o perioadă de timp limitată şi în limita stocului disponibil.
  2. Oferta de produse la preț redus este valabilă în limita stocului disponibil fără limită de timp.
  3. Reducerile nu pot fi cumulate între ele și nici nu pot fi combinate cu alte reduceri oferite de vânzător.
  4. Reducerea oferită de cupon nu se aplică produselor care fac obiectul altor promoții sau reduceri de prețuri. În cadrul unei comenzi poate fi aplicat doar un singur cupon de reducere.

Preţul valabil al produselor este acela care a fost publicat pe site-ul vânzătorului în ziua trimiterii comenzii de către cumpărător. Vânzătorul livrează mărfurile către cumpărător prin intermediul firmei de curierat selectate. Prețul de livrare se calculează în funcție de greutatea sau mărimea pachetului și țara de livrare. La calcularea greutăţii pachetului se ţine cont de greutatea declarată a produsului și coeficientul de densitate. La greutatea totală este adaugată și greutatea ambalajului. În cazul în care comanda depăşeşte limitele admise pentru transport, acesta va fi divizată în mai multe pachete. Costul de livrare al pachetelor se cumulează.

Prețurile de transport sunt afișate pe site-ul vânzătorului.

Cu excepția cazului în care se convine altfel, vânzătorul nu solicită un avans din preţul convenit.

Cumpărătorul achită vânzătorului prețul produselor după cum urmează:

  • - prin intermediul curierului - plata ramburs
  • - în baza facturii proforma, prin transfer bancar în contul vânzătorului
  • - în persoană la sediul vânzătorului

În vederea protecției mediului înconjurător, vânzătorul transmite cumparatorului factura aferentă comenzii în format electronic. De asemenea, acest document este disponibil pentru descărcare și imprimare după conectarea cumpărătorului în contul său din cadrul e-shopului.

Alegerea modalității de plată a prețului de achiziție, inclusiv costul transportului, aparține vânzătorului.

Vânzătorul nu incheie cu cumpărătorii contracte cu îndeplinire repetată și nici contracte pe perioadă nelimitată.

Cumpărătorul va transmite vânzătorului comanda de bunuri prin intermediul formularului, expus pe site-ul magazinului online, pe care după completare îl va trimite la adresa www.stoklasa.cz. Comanda primită este considerată drept un antecontract de achiziție, iar contractul de achiziție va fi considerat drept încheiat în momentul confirmării primirii comenzii de către vânzător printr-un e-mail  de confirmare și asta cel mai târziu într-o săptămână de la data primirii comenzii. Contractul de achiziție astfel rezultat poate fi modificat sau anulat doar cu acordul ambelor părți. Vânzătorul îşi declină orice răspundere în cazul erorilor de transmitere a datelor provocate de caracterul distinct al reţelelor web.

Prin încheierea contractului de vânzare - cumpărare, cumpărătorul confirmă faptul că a luat la cunoştinţă acești Termeni și Condiții și este de acord cu conținutul acestora.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza o comandă sau o parte a acesteia, în cazul în care la data primirii comenzii produsele nu mai sunt pe stoc. Vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul despre starea comenzii, printr-un e-mail în care va menționa produsele lipsă sau înlocuite din comandă. În cazul în care comanda primită nu corespunde pe deplin cerinței cumpărătorului, acesta se poate retrage din contract. Oferta de produse în magazinul on-line nu este considerată drept un antecontract în sensul art. 1732 din Codul civil.

Oferta produselor afișate este valabilă în limita stocului disponibil fără restricții.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu încheia un contract, cu un cumpărător domiciliat într-o țară din afara UE, dacă comanda nu atinge valoarea de 1800 CZK.

 

 

Răspunderea în caz de defect și dreptul consumatorului în cazul îndeplinirii defectuoase a obligațiilor contractuale

Drepturile și obligațiile vânzătorului și ale cumpărătorului în ceea ce privește îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor contractuale sunt reglementate de Codul civil (Legea nr. 89 / 2012Sb.).

Vânzătorul este responsabil că produsul nu prezintă defecte în momentul preluării. Vânzătorul este responsabil față de cumpărător, că la data preluarii:

  • - produsul are caracteristicile pe care părțile le-au convenit sau pe care vânzătorul le-a prezentat în ofertă sau în reclamă și la care cumpărătorul se aștepta având în vedere natura produsului,
  • - produsul se potrivește pentru scopul declarat de vânzător sau pentru care este desemnat,
  • - produsul prezintă cantitatea, măsura sau greutatea corespunzătoare,
  • - produsul îndeplinește cerințele legislației.

În cazul în care apar defecte în termen de șase luni de la preluare, se presupune că mărfurile erau deja defecte în momentul preluării.

La bunurile de larg consum, cumpărătorul-consumator este îndreptățit de a-și exercita dreptul la garanţie  în termen de douăzeci și patru luni de la preluarea acestora. Acest drept nu se aplică:

  • - la produse vândute la un preț mai mic convenit, din cauza unui defect,
  • - la produse cu uzura cauzată de utilizarea normală,
  • - la produsele folosite care prezintă un defect corespunzător măsurii de utilizare sau uzură,
  • - sau atunci când rezultă din natura lucrurilor.

Perioada de garanție de douăzeci și patru de luni se aplică în mod exclusiv pentru cumpărătorul-consumator, și nu este aplicabilă pentru cumpărătorul antreprenor. Perioada de garanție începe din momentul preluării produsului de către cumpărător. Cumpărătorul nu are dreptul la garanție în cazul în care defecțiunea mărfurilor a fost cauzată de evenimente externe după preluarea acestora.

Dreptul în ceea ce privește îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor contractuale nu aparține cumpărătorului în cazul în care, cumpărătorul a știut înainte de preluare că produsul are un defect sau defectul a fost provocat de cumpărător însuși.

a) dreptul cumpărătorului în cazul unei încălcări substanțiale a contractului

În cazul unei încălcări substanțiale a îndeplinirii obligaţiilor contractuale cumpărătorul are următoarele drepturi:

  • - la eliminarea defectului prin înlocuirea produsului cu unul nou fără defect sau livrarea pieselor lipsă dacă aceasta nu presupune costuri disproporționate în raport cu valoarea bunului. În cazul în care defectul se referă numai la o parte a produsului, cumpărătorul poate cere o înlocuire a acestei componente. În cazul în care acest lucru nu este posibil, cumpărătorul se poate retrage din contract. Cu toate acestea, în cazul în care, din cauza naturii defectului disproporționat, mai ales dacă se poate remedia defectul fără întârzieri nejustificate, cumpărătorul are dreptul la înlăturarea defectului gratuit.
  • - la eliminarea defectului prin repararea produsului,
  • - la o reducere adecvată din prețul de achiziție,
  • - la retragere din contract.

Cumpărătorul trebuie să aducă la cunoștința vânzătorului opțiunea aleasă, în momentul notificării defectului sau după notificarea defectului fără întârzieri nejustificate. Cumpărătorul nu poate modifica ulterior opțiunea aleasă fără acordul vânzătorului. Acest fapt nu este valabil în cazul în care cumpărătorul a cerut remedierea unui defect care se dovedește a fi iremediabil. În cazul în care vânzătorul nu înlătură defectul într-un termen rezonabil sau aduce la cunoștința cumpărătorului că nu va remedia defectul, cumpărătorul poate solicita în loc de remedierea defectului o reducere adecvată din prețul de achiziție sau retragerea din contract.

În cazul în care cumpărătorul nu alege nici o opțiune în timpul necesar, are același drept ca și în cazul unei încălcări minore a contractului de vânzare-cumpărare (a se vedea mai jos).

Cumpărătorul consumator are dreptul la o reducere adecvată și în cazul în care vânzătorul nu poate livra un produs nou fără defecte, nu poate înlocui piesa sau remedia defectul, dar și în situația în care vânzătorul nu reușește să remedieze defectul într-un termen rezonabil sau măsurile corective creează consumatorului dificultăți considerabile.

b) dreptul cumpărătorului în cazul unei încălcări minore a contractului

În cazul în care îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor contractuale reprezintă o încălcare minoră a contractului, cumpărătorul are dreptul la remedierea defectului sau o reducere adecvată din prețul de achiziție. Până când cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul la o reducere adecvată din prețul de achiziție sau la retragerea din contract, vânzătorul poate livra ceea ce lipsește sau înlătura neconformitatea. Alte neconformități vor fi înlăturate de către vânzător după propria alegere, fie prin repararea produsului fie prin livrarea unui produs nou.

În cazul în care vânzătorul nu elimină defectul produsului la timp sau refuză să elimine defectul, cumpărătorul poate cere o reducere adecvată din prețul de achiziție sau se poate retrage din contract. Cumpărătorul nu poate modifica opțiunea aleasă fără consimțământul vânzătorului.

Cumpărătorul are dreptul la livrarea unui produs nou sau înlocuirea componetelor și în cazul în care defectul este remediabil, dar produsul nu poate fi utilizat în mod corespunzător din cauza defectării repetate sau a unui număr mare de defecte. De asemenea, în acest caz cumpărătorul are dreptul să rezilieze contractul.

La livrarea noului produs, cumpărătorul va suporta cheltuielile de returnare a produsului livrat inițial.

Cumpărătorul va exercita dreptul la garanţie adresându-se vânzătorului la următoarea adresă: Stoklasa textilní galanterie s.r.o., Průmyslová 13, 747 23 Bolatice, Republica Cehă.

Data depunerii reclamaţiei se consideră a fi data la care vânzatorul a luat la cunoștinșă acest fapt.

În privința reclamației vânzătorul decide imediat sau cel târziu în termen de trei zile lucrătoare. Această perioadă se prelungește în mod corespunzător, în cazul în care vânzătorul este nevoit să trimită produsul la expertiză pentru evaluarea defectului.

Reclamația va fi soluționată fără întârzieri nejustificate, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data cererii, cu excepția cazului în care vânzătorul și consumatorul au convenit altfel. După această perioadă, consumatorul are aceleași drepturi ca și în cazul unui defect care nu poate fi eliminat.

În cazul unei reclamații justificate, consumatorul are dreptul la rambursarea cheltuielilor aferente reclamației.

În cazul unei reclamații nejustificate, consumatorul nu are dreptul la rambursarea cheltuielilor aferente reclamației. Totodată, nici vânzătorul nu are dreptul la rambursarea cheltuielilor suportate din partea sa, dacă acest fapt nu se dovedește a fi un abuz de drept din partea cumpărătorului.

În cazul în care cumpărătorul va exercita dreptul la garanţie, va fi informat în scris de către vânzător cu privire la data exercitării dreptului la garanţie precum și în privința metodei și duratei de reparație. După trimiterea reclamației, cumpărătorul va fi contactat prin telefon sau e-mail de către un lucrător al departamentului de reclamații care îi va aduce la cunoștință modul de soluționare a reclamației.

Vânzatorul nu garantează service în perioada de garanție și nici după această perioadă.

În cazul în unui litigiu vânzătorul preferă o soluționare pe cale amiabilă. Consumatorul are dreptul să adreseze plângerea către directorul comercial al vânzătorului. Documentele pot fi trimise la sediul social al vânzătorului sau prin e-mail la dagmar.seidlerova@stoklasa.cz.

 

 

Dreptul de retragere din contract

În cazul încheierii contractului prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță (în magazinul online), cumpărătorul - consumator are dreptul de a se retrage din contract, fără a preciza motivele, în decurs de maximum 14 zile calendaristice. Această perioadă se aplică:

  • - în cazul unui contract al cărui obiect este livrarea unui singur bun, de la data preluării mărfurilor,
  • - în cazul unui contract al cărui obiect este livrarea a mai multor tipuri de bunuri, de la data preluării mărfurilor,
  • - în cazul unui contract al cărui obiect este livrarea repetată de bunuri, de la data preluării mărfurilor.

Vânzătorul permite consumatorului să se retragă din contract prin completarea și depunerea formularului de retragere, care este anexat la aceste condiții, și este accesibil pe site-ul web al vânzătorului.

Retragerea scrisă din contract poate fi trimisă vânzătorului:

În cazul în care retragerea din contract a fost trimisă pe e-mail, vânzătorul va confirma consumatorului, fără întârziere nejustificată, primirea cererii de retragere.

Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract. Termenul de 14 zile începe să fie calculat din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât curierul și care este indicată de cumpărator, intră în posesia fizică a produselor.

Nepreluarea bunurilor de către cumpărător este considerată drept o retragere din contract.

În cazul în care consumatorul se retrage din contract, vânzătorul va rambursa fără întârziere nejustificată, în termen de cel mult paisprezece zile de la retragere, întreaga sumă primită de la cumpărător, inclusiv costurile de livrare, în același mod în care a fost efectuată plata.

În cazul retragerii din contract, rambursarea cheltuielilor de transport se efectuează conform tarifului minim - chiar dacă, inițial, cumpărătorul a ales o modalitate de transport mai scumpă.

În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract va suporta costul returnării bunurilor către vânzător și asta chiar și în cazul în care bunurile nu pot fi returnate pe cale obișnuită datorită caracterului specific al mărfurilor.

În cazul în care consumatorul se retrage din contract, acesta va trebui să returneze produsele sau sa le înmâneze vânzătorului pe propria cheltuială, fără intârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data comunicarii deciziei de retragere.

În cazul în care mărfurile returnate sunt deteriorate, uzate sau parțial folosite, consumatorul ia act de faptul că vânzătorulu este îndreptăţit să solicite despăgubiri. Vânzătorul este îndreptăţit să stabilească și să rețină, în mod unilateral, valoarea despăgubirilor din prețul de achiziție pretins a fi rambursat cumpărătorului.

În cazul retragerii din contract, vânzatorul nu are obligația de a rambursa suma primită de la cumpărător, înainte de primirea bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate.

În cazul în care, din vina cumpărătorului mărfurile trebuiesc livrate în mod repetat sau în orice alt mod decât cel menționat în comandă, cumpărătorul este obligat să plătească costurile asociate cu livrarea repetată a bunurilor, respectiv costurile asociate cu alte metode de livrare.

Consumatorul nu are dreptul de a se retrage din contract sau de a solicita livrarea de noi bunuri dacă nu poate returna produsele în starea în care au fost primite. Acestă condiție nu se aplică în următoarele cazuri:

  • - când a avut loc o schimbare în starea bunurilor, ca urmare a controlului în scopul detectării defectelor,
  • - când consumatorul a utilizat produsul înainte de detectarea defectului,
  • - când consumatorul prin acțiune sau omisiune nu a provocat imposibilitatea de a returna bunurile în starea inițială in care au fost primite,
  • - când consumatorul a vândut bunurile înainte de detectarea defectelor,
  • - când consumatorul a consumat bunurile sau a modificat bunurile în timpul utilizării normale - într-un asemenea caz, fie și doar parțial, cumpărătorul returnează vânzătorului tot cea ce mai poate returna și va plăti vânzătorului o compensație egală cu valoarea bunurilor de care a beneficiat.

În cazul în care consumatorul nu anunță defectul produsului la timp, va pierde dreptul de a se retrage din contract.

 

Comanda nu mai poate fi anulată după ce a fost primită prin email confirmarea livrării coletului. Pentru anularea comenzii vă rugăm să contactați Serviciul Clienţi prin telefon la nr. 0730 912 720 sau prin e-mail la ilie.zigoneanu@stoklasa.cz. În cazul în care comanda se află în stadiul "Expediată", înseamnă că a fost deja predată curierului pentru livrare. În această situație vă rugăm să contactați Serviciul Clienţi unde veţi primi instrucţiunile necesare.

 

Soluționarea alternativă a litigiilor (SAL)

În cazul apariției unui litigiu între vânzător și consumator, care nu poate fi soluționat de comun acord, consumatorul poate propune autorităţii competente soluționarea extrajudiciară a litigiului. Organul responsabil pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum este:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web Soluționarea alternativă a litigiilor: adr.coi.cz

Web Česká obchodní inspekce: www.coi.cz

De asemenea, consumatorul poate utiliza platforma europeană de soluționare on-line a litigiilor (platforma SOL) creată de Comisia Europeană pentru a facilita soluţionarea independentă, imparţială, transparentă și rapidă, pe cale extrajudiciară, a litigiilor care privesc obligaţiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii on-line, la următoarea adresă:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Termenele de livrare a mărfurilor

În general, bunurile sunt expediate de către vânzător cumpărătorului în termen de 2 zile lucrătoare. În Republica Cehă și Slovacia, produsele sunt de regulă livrate către cumpărător, în următoarea zi lucrătoare după primirea comenzii. Perioadele de livrare pentru transportul internațional sunt diferite, în funcție de țara de destinație. Pentru detalii suplimentare în această privință, contactați compania respectivă de transport.


Expedierile returnate din vina cumpărătorului sunt retrimise numai la cerere, iar vânzătorul are dreptul de a percepe taxe de livrare suplimentare.

 

Prevederi Finale

 

Se recomandă ca, în momentul preluării coletului, cumpărătorul să verifice starea aparentă a acestuia potrivit uzanţelor. Fiecare astfel de colet va veni cu o listă completă de conținut pe care dvs. o puteți utiliza pentru a vă asigura că toate produsele dorite sunt în stare perfectă în colet. Cumpărătorul are dreptul de a refuza preluarea unui colet care nu este în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare (de ex. deteriorat sau incomplet). În cazul în care cumpărătorul preia un astfel de colet, este strict necesar ca starea și gradul de deteriorare al acestuia să fie menționate în procesul verbal de predare-primire întocmit de curier. Cumpărătorul ia la cunoștință faptul că este obligat să-l informeze pe vânzător despre lipsa de conformitate, la adresa sa de e-mail: lenka.scheffczikova@stoklasa.cz, și să întocmească împreună cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal de constatare pe care, fără întârzieri nejustificate, îl va trimite, prin poștă sau e-mail, vânzătorului.

 

Vânzătorul nu eliberează certificate de origine a mărfurilor tip EUR 1.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica sau schimba acești Termeni şi Condiții.

 

Termenii şi condiţiile stabilite mai sus sunt în vigoare din 30.11.2018. Termenii și Condițiile anterioare sunt anulate.

karty karty karty PayU
FacebookPinterestTwitterInstagram
Conform prevederilor Legii nr. 112/2016 col., privind evidența electronică a vânzărilor, vânzătorul are obligaţia de a emite chitanță cumpărătorului. De asemenea, vânzătorul are obligaţia de a înregistra online veniturile încasate la autoritatea fiscală competentă (în cazul unor probleme tehnice în termen de 48 de ore, cel târziu).

© Stoklasa textilní galanterie s.r.o. 2018.
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Mai multe informații. Am înțeles!